Винаходи та інновації. Винахідники України | |
Національний університет кораблебудування ім. адмірала Макарова | |
![]() |
|
![]() ![]() лабораторія «Дельта» Судно-носій мобільної науково-дослідної лабораторії підводної робототехніки забезпечує реалізацію функціональних завдань малогабаритних телекерованих прив’язних підводних апаратів-роботів «Інспектор» та «Софокл», опускного підводного відеокомплексу ПСВ-90/100. Так малогабаритні телекеровані прив’язні підводні апарати-роботи проекту «Інспектор» призначені для пошуку й інспектування затонулих об’єктів за допомогою відео-, гідроакустичних і магнітометричних пристроїв, високоякісного документування процесу і результатів досліджень. Робоча глибина занурення апаратів-роботів становить 150 м, довжина кабель-троса — до 500 м, маршова швидкість — 2 вузли. Маса бази — 35 кг. Кількість членів екіпажу — дві особи. Малогабаритні телекеровані прив’язні підводні апарати проекту «Софокл» використовують для пошуків, ідентифікації та інспекції затонулих об’єктів відео-, гідроакустичними і магнітометричними пристроями, виконання простих підводно-технічних робіт із застосванням підводних маніпуляторів, документування процесу і результатів підводних досліджень із супутниковою геоприв’язкою (GPS). Опускний підводний відеокомплекс ПСВ-90/100 призначений для здійснення візуального обстеження борту суден, причальних стін, підводних частин морських стаціонарних платформ та інших морських технічних споруд. Максимальна глибина занурення відеокомплексу — 100 м. Його поворотна частина має кут обертання ±1500 і забезпечує повний та високоякісний відеоогляд підводних об’єктів із документуванням результатів. ![]() прив’язний підводний апарат-робот проекту «Інспектор» Загальні характеристики мобільної науково-дослідної лабораторії «Дельта» такі: довжина — 25 м, ширина — 5,6 м, висота — 5,6 м, осадка — 2,6 м, водотоннажність — 127 т, дедвейт — 24 т, потужність ГД — 180 к. с., швидкість — 9 вузлів, дальність плавання — 1200 км, автономність — шість діб, максимальна кількість пасажирів — сім осіб, екіпажу — вісім. Загальна вартість розробки становить 1 млн доларів США. Протягом 2011–2012 рр. мобільну лабораторію підводної робототехніки «Дельта» використовували для пошуку затонулих об’єктів (суден та кораблів часів Великої Вітчизняної війни з боєприпасами на борту в акваторії острова Березань), обстеження підводної частини очисних споруд м. Миколаєва на річці Південний Буг (на замовлення Миколаївського міськвиконкому), поверхні дна річки Дніпра для виявлення затонулих об’єктів (за завданням Херсонської облдержадміністрації). ![]() ![]() – теоретичні основи проектування судна; – теорію нелокальної стійкості суден при постійно діючих випадкових збуреннях; – теорію технічної стійкості суден; – теорію надійності суден; – метод формування і розв’язування комплексу задач функціонування суден, який забезпечує ефективність продуктивного використання та безпеки експлуатації; – метод розв’язання оптимізаційних задач проектування кораблів; – новий підхід до очищення викидів із суднобудівних підприємств та суден в атмосферу, гідросферу й літосферу завдяки енергопотенціалу самих викидів, що забезпечує високий рівень екологічної чистоти при побудові й експлуатації кораблів (отримано 30 патентів); ![]() – струменні масловологовіддільники для енергосистем стиснутого повітря і систем кондиціонування повітря (використовуються на понад 150 підприємствах суднобудівної та суміжних галузей, на суднах і в ГТД); – газоочисник випускних газів суднових двигунів; – установку та контактний апарат для випарованого очищення нафтовмісних вод суден; – технологію переробки й утилізації органічних відходів; – технології виготовлення і формування корпусу судна; – нежилі підводні апарати «Агент-1», «Агро-буй», «Дельта-П», «Скарус», «Чорномор», «Софокл-М», «КНПА», «BL-50» та ін.; – плазмове різання, яке проводять у спеціальних басейнах під водою, що забезпечує відсутність теплових деформацій і шкідливих викидів (було впроваджено на Миколаївському суднобудівельному заводі «Океан»); – концепцію віртуальної верфі; – універсальні транспортні судна: інноваційний постачальник (Екс-Бау), швидкохідний паром типу DFF 3209, танкер продуктів TCOP ss, дослідницьке риболовне судно МРС-45, мілководне сейсмічне дослідницьке судно, компактне напівзанурене офшорне судно та ін. ![]() апарати серії «Атлеш» ![]() на випробуваннях За вагомі результати у науково-дослідній та винахідницькій діяльностях колектив науковців університету на чолі з ректором, проф. С. С. Рижковим отримав Державну премію України у галузі науки і техніки (2011). |
|
Просп. Героїв Сталінграда, 9, м. Миколаїв, 54025. Тел.: 0 (512) 70-91-00, факс: 0 (512) 42-46-52. E-mail: university@nuos.edu.ua. Web-сайт: www.nuos.edu.ua |
|
![]() ![]() |
|