Будівництво метрополітену в м. Києві започатковано відповідно до постанови Ради міністрів СРСР (№ 4738-185с) від 23.12.1948 р. Було створено будівельну організацію з будівництва метрополітену в м. Києві – ''Київметробуд'' і Київську групу Московського метропроекту, котра забезпечила розгортання підготовчих робіт проектною документацією. Початок робіт безпосередньо на трасі першої лінії метрополітену вимагав збільшення обсягу випуску робочої документації, тому в 1950 р. організацію реорганізували в Київську філію Метропроекту Головтунельметробуду МШС СРСР ''Київметропроект''. Це стало початком трудової історії підприємства.
Основні напрями діяльності інституту:
- комплексне проектування метрополітенів, автодорожніх, гірських, залізничних, гідротехнічних тунелів;
- архітектурне та будівельне проектування і конструювання підземних споруд різного призначення;
- розроблення, супроводження та коригування нормативних і методичних документів у сфері будівництва.
Інститут має державну ліцензію Мінбуду України також на виконання проектів з містобудування, архітектурного і будівельного проектування інженерних мереж і систем.
Найвизначніші досягнення:
- конструкції оправ перегінних, вертикальних та похилих тунелів зі збірного залізобетону, які замінили чавунні тюбінгові оправи;
- створено і впроваджено у виробництво вперше в СРСР механізований прохідницький щит і комплексна механізація спорудження перегінних тунелів;
- новий спосіб спорудження і конструкції проміжних вестибюлів для двомаршевих ескалаторних підйомів, які будуються в нестійких ґрунтах методом опускного колодязя в циліндрі із замороженого ґрунту на глибині більш як 50 м.
Інститут має патент України та Росії на конструкцію колії на залізобетонних опорах.
Набутий досвід і висока кваліфікація спеціалістів ''Київметропроекту'' дали змогу розробити і впровадити у виробництво низку нових технічних рішень, серед яких станції глибокого залягання в збірному залізобетоні, які, окрім Київського метрополітену, впроваджені в Єревані, Харкові, Празі; односклепінні станції неглибокого залягання в збірному і монолітному залізобетоні; тунелі, що споруджуються способом ''стіна в ґрунті''.
Інститут розробив проект Донецького метрополітену, який споруджується в складних умовах підроблюваних територій. Для надання оперативної технічної допомоги інститут організував у м. Донецьку відділ комплексного проектування. Основну робочу документацію розробляють фахівці ''Укрметротунельпроекту''.
У Дніпропетровську з метою забезпечення будівництва метрополітену технічною документацією, здійснення оперативного авторського нагляду працює філія ''Укрметротунельпроекту'' – ''Дніпрометропроект''.
У грудні 2005 р. інститут отримав Міжнародний сертифікат системи якості ISO 9001:2000, виданий органом із сертифікації TUV CERT NORD CERT GmbH&Co.KC,м. Ганновер.
За вагомі трудові успіхи в тунельному будівництві, зокрема в проектуванні та спорудженні метрополітену в м. Києві, трудовий колектив інституту нагороджений Почесною грамотою Кабінету Міністрів України з врученням пам'ятного знака.
ДП ''Проектний інститут ''Укрметротунельпроект'', вул. Воровського, 21, м. Київ. Тел./факс.: (044) 484-07-66. Е-mail: umtp@umtp.gov.ua
Станція метро ''Бориспільська''
|